zaterdag 15 september 2012

Man in het water!

Rustig maar, geen paniek! Het is maar een borduurwerk. Alweer een ouwetje. Ik ben zo ijverig aan m'n sjaal aan het breien dat ik af en toe m'n toevlucht moet nemen tot ouder werk. Dit heeft ooit op m'n oude blog gestaan. En er hoort een verhaal bij: als klein meisje woonden we in bij mijn grootouders. Het was net na de oorlog en er was een groot tekort aan woningen. Dat was niet altijd gemakkelijk. Niet vor m'n ouders maar ook niet voor oma en opa. Nu stond het huis langs de Naaldwijkse vaart, een behoorlijk brede en diepe sloot. Er was wel een hek maar ja, het gevaar bleef. Oma waarschuwde altijd dat ik niet bij de sloot mocht komen omdat daar een donkere man in woonde met veel armen die je naar beneden zou trekken als je ook maar bij het hek kwam. Mijn moeder kan nog boos worden als ze erover spreekt: opvoeden door bang maken! Maar goed, die man was er. En hij heeft zeker indruk gemaakt. Zoveel dat ik hem borduurde!
Met 1 draadje DMC op dichtgeweven stof. De man slijt nu zijn dagen in het koffertje met nutteloze maar o zo leuke werkjes.
Zolang ik aan m'n pinwheel brei zal ik dat nog weleens van stal moeten halen want (zucht) die sjaal wordt nu wel erg groot... al die steken, zucht, maar ik kan er niet vanaf blijven...

  Telkens een kleurtje erbij. Zo blijft het spannend.

6 opmerkingen:

  1. Ik heb dit soort borduurwerk nog nooit gezien. Vind het super, die steken hoe worden die gevormd, is dat willekeurig? Ik zou het ook wel eens willen proberen.
    Mooi gedaan in ieder geval.
    Nog een fijn weekend, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verhaal over die man .....!
    Je sjaal wordt fantastisch!!!!!
    Fijn weekend en lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat mannenwerk ,heel apart en kunstig maar je pinwheel vind ik echt heeeeelerg mooi die kleuren zo goed gekozen echt heel mooi hoor lijkt me heerlijk breien .gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat mannetje leuk, echte volkskunst (is een groot compliment!!). Je pinwheel wordt prachtig, lekker vrolijke kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat wordt je sjaal mooi, die mag er best elke dag op hoor :-) opvoeden door bang maken dat ken ik ook wel ja. Iets van de oudere generatie?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig ziet jouw mannetje er niet zo eng uit. Je sjaal is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen