donderdag 2 augustus 2012

Rafels en dahlia's

Nee, ik ga de titel van m'n blog toch maar niet veranderen. Maar... ze zijn er weer: de dikke bossen dahlia's die maar zo kort staan. Maar die ik niet kan weerstaan! Dit jaar plantte ik geen dahlia's in de tuin. Alle knollen die ik overgehouden had deze winter waren bevroren. En van nieuwe kopen kwam het maar niet. Je kent dat vast wel!
En... dit weekend is er de kans om niet alleen een vaas bloemen te zien hier in het Westland. Maar boten vol. Het is varend corso. Morgen gaat de stoet naar Maassluis, zaterdag door het Westland en wordt het zuiden van Den Haag net aangeraakt. Terwijl het zondag de richting van Delft uitgaat.
Meer informatie over de routes en de tijden vind je hier
En... heb je het nu wel gehad met al die sport op de tv dan kun je vanavond op BBC 2 terecht. De Hairy Bikers gaan afvallen en dus gezond??? koken om 21.00. En daarna is er een documentaire over de Amish. Dat is om 22.00 uur. 

5 opmerkingen:

  1. Ze zijn inderdaad prachtig, die dahlia's.
    Nog bedankt voor je lieve woorden op mijn blog.
    Groeten,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt mooi zijn ze he, grappig dat de Dahlia jarenlang verguisd was en nu ineens een 'come-back' gemaakt heeft! Ik ben ze ook vergeten te planten dit jaar, jammer! Er ligt nog een verdroogde knol in het schuurtje.. die kan dus ook wel weg. Ach, volgend jaar nieuwe kansen ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn man is een echte dahlia-fan. Dit jaar hebben we geen, maar de tuin stond altijd vol! Zoveel verschillende kleuren en maten, prachtig. Ze staan ook zo mooi in een vaas.
    Ik heb de Hairy Bikers weer in de agenda staan, de eerste aflevering was heel verhelderend. Gaat het lukken? Vast wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende kleur!
    Word je echt vrolijk van.

    Liefs en een fijne vrijdag
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog even genieten van je dahlia's. Hier in de buurt wel in september een bloemencorso, maar niet per boot.
    Amish documentaire heb ik niet gezien, maar de beschrijving kwam me wel bekend voor.

    BeantwoordenVerwijderen