zaterdag 7 juli 2012

Effe tuinen

Dit is echt een Westlandse uitdrukking. Eerst onder tuinders: op zondag even een rondje door de tuin... Maar het is nu ook in gebruik voor de bloementuin.

Kijk, een bloemetje is leuk, maar deze wil je toch niet vinden in je paksoy! Het is overigens wel een vrolijk gezicht al die gele bloemen. Of het nou komt door het rare weer... ik weet het niet maar ik had al eerder doorschietende andijvie en sla!
Er gaat natuurlijk ook veel goed:

Zoals de aardbeien die ik dit jaar voor het eerst in hanging baskets deed.

Gemengd succes heb ik met de courgettes. Ik heb 2 planten maar nauwelijks mannelijke bloemen. Dus zetten de vruchten niet! Met courgettes is het ook altijd wat! Het ene jaar kom je erin om, het volgende komt er mondjesmaat wat!
Maar de rozen... de rozen zijn prachtig dit jaar.

Deze roos, waarvan ik de naam niet weet is veruit mijn favoriet dit jaar. Hij begint knaloranje en verkleurd naar een heel zacht pastel.

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je ook groente in de tuin hebt! Je rozen zijn prachtig! Dat is genieten!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad jammer van de paksoy en de courgettes maar er valt,zo te zien, ook van andere planten te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk dat we even mochten meetuinen. wij hebben dit jaar gelukkig een goed courgettejaar - wat niet van de andere groenten gezegd kan worden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor de mooie footo's, zo kon ik ff mee-tuinen.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. onder de middag met zulke luchten... :) Ik heb vorig jaar een boekje gekocht met Westlandse uitdrukkingen waarvan vele uit 'de tuin' afkomstig waren. Zo te zien heb jij echt een aardbeienladdertje nodig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aardbeien in een hangingbasket ga ik volgend jaar eens proberen. Ik hoop dat niet al je sla gaat schieten.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterende tuin zo, en O je hebt al aardbeien uit, heerlijk, wij moeten daar nog zeker een maand op wachten, en leuk om zo zo in een hanging basket te zien hangen.
    Fijne dag groetjes Joke

    Ps of ik de kabouter ga maken!! geen idee nog!

    BeantwoordenVerwijderen