donderdag 24 november 2011

Zeg Roodkapje...

Waar ga je henen, zo alleen, zo alleen... Het is alweer 14 dagen geleden dat ik een blogje maakte met de beestjes. Als laatste waren daar Roodkapje en de Boze Wolf. En toen een grote fan van Roodkapje die zag wilde ze zo graag dat haar mama dat Roodkapje voor haar ging kopen... Maar... er is geen winkel waar deze Roodkapje te koop is! Gelukkig heeft het kleine meisje een lieve oma die nuttige, maar vooral ook heel fraaie handwerken maakt (daar mocht ik er vandaag een aantal in mijn handen houden...: om te stelen...) . Maar goed via haar hoorde ik dat Roodkapje wel heeeeeeeeeeel lief werd gevonden. Rafeltje besloot een doosje te maken. Altijd handig om iets geheims in te bewaren toch? En zie hier het resultaat...
Gelukkig is Roodkapje niet helemaal alleen. In de deksel staan de pasfoto's van alle pesonen uit het sprookje.

De dag nadat Roodkapje en de Wolf ten tonele verschenen was het Sint Maarten en kwam er een zingende koe langs de deur... "Sint Maarten, Sint Maarten, de koeien hebben staarten...

Het weekend erop werd Grootmoeder gered door de Jager...  Of de rollator ook door de Wolf was opgegeten vermeldt de geschiedenis niet.

Grootmoeder heeft daarna nog enige dagen het bed gehouden, maar is nu weer geheel herstelt............

De week daarna, een ook nog deze week hielpen de beestjes met het winterklaar maken van de tuin. Er werd met de kliko gezeuld, gespit, geharkt en net nog zag ik 2 diertjes een agapantus naar de tuinschuur sjouwen. Maar daarover een volgende keer meer.

4 opmerkingen:

  1. geweldig! ik zit te genieten van oma rollator en de sint Maarten koe, de kliko-kat en vooral natuurlijk het doosje. Wat leuk dat ik nu even binnenin kan kijken. Het was zo mooi ingepakt dat ik het maar dicht heb gelaten en ter pronk met cellofaantje op de schoorsteen heb gestald. Wat zal Sophietje het leuk vinden als ze weer hier is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke versie van het sprookje, geweldig die tekeningen.
    Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is weer helemaal geweldig - ik zit het met bewondering te lezen. Zo leuk, dat de beestjes meedoen met alle dagelijkse dingen..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een geweldige sprookjesdoos - misschien het begin van alweer een reeks ????

    BeantwoordenVerwijderen