dinsdag 29 november 2011

Kerstmerklap

Afgelopen zondag was de eerste zondag van de Avent. Een tijd van bezinning op het komende Kerstfeest. Al lijkt die bezinning ver weg in onze hectische maatschappij! En hoewel het nog niet
eens Sinterklaas is geweest ging ik toch op zoek naar mijn kerstmerklap. Een ouwetje. Uit 1979. Een patroon uit de Ariadne. Ik wist nog niet dat de meeste merklappen uit een bescheiden aantal kleuren bestonden... en vond vooral het feit dat ik maar 5 kleuren garen + zwart moest kopen een voordeel. Lange tijd heeft de lap in m'n woonkamer gehangen, maar de laatste jaren zet ik hem alleen in de Kersttijd neer.
Bij karin aan de haak vond ik een leuk patroon voor een gehaakt hart. Eenvoudig en snel te maken. En goed geschreven patroon. Rafeltje kon het niet laten om even een proefje te haken... En ze denkt dat ze nog een hartje gaat maken, dat vult met een gevuld stoffen hartje en dan beide delen even aan elkaar haakt met een randje vasten... Dit voor iedereen die het kerstballen breien even zat is! Je vind het patroon onder de datum van 16 september (even scrollen, het linkje doet het niet!)bij http://www.karinaandehaak.blogspot.com/

3 opmerkingen:

  1. als je zoiets moois enkel tijdens de kersttijd boven haalt, ben je elke keer weer blij verrast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat hart vond ik ook zo leuk en je hebt er al één gemaakt.
    Mooi en vrolijk kerstborduurwerk, die kleuren kunnen ook het hele jaar door dus waarom alleen met Kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterend merklap is dit.
    Heb je het patroon nog!! wil je met me ruilen!! deze voor mij, en kom dan even bij mij kijken wat jij wil!!
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen